onsdag den 26. juli 2017

Kyllinglår med grøntsager og grov blomkålspuré.

Foto: Sara B. Hansen.
Denne lækre ret fandt jeg på foreleden og jeg synes selv(i al beskedenhed naturligvis) at den smagte super godt:-)
Blomkålspuré er et godt alternativ til fx. kartoffelmos og ligger noget mere let i maven.
Helt sikker  en ret som jeg vil gentage herhjemme.

Foto: Sara B. Hansen.

4. personer:

8-10 kyllinglår
Salt og peber
1½ tsk. Stærk paprika
Citronolivenolie el. alm.

1 squash, i tern
1 gul peberfrugt, tern
1 rød peberfrugt, tern
1 grøn chilifrugt u. kerner
2 rødløg
1-2 fed hvidløg
1 dåse tomater (gerne cherrytomater)
1 spsk. Oregano
1 tsk. Sukker el. honning
1 bouillonterning, kylling

Blomkålspuré:
1 stort blomkål
1- 1½ dl. Fløde
Salt og peber
Citronsaft
Persille

Kyllinglår vendes i lidt olie og krydres med salt, peber og paprika. Brunes godt på en pande og sættes til side.

På samme pande svitses rødløg og hvidløg i lidt fedtstof nogle min. Resten af grøntsagerne kommes ved og det hele steges ved god varme i ca. 5 min.
Tilsæt tomater og bouillonterning. Lad simre i 5 min. Mere. Smag til med sukker/honning, salt og peber. Kom grøntsagerne i et ildfast fad. Placer kyllinglår ovenpå. Steg i ovnen i ca. 30 min ved 200 grader.

Find også Saras Madunivers på FACEBOOK.

Foto: Sara B. Hansen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar