lørdag den 19. marts 2016

Påske Cup cakes :-)

Foto: Sara B. Hansen
Pip,pip, pip mon ikke disse små påskekyllinger kan begejstre mange børn og barnlige sjæle? Søde og nemme er de i hver fald at lave og så smager de også skønt :-)
Så måske du skulle prøve at lave disse fine cup cakes og servere til kaffen her i påsken?
Jeg ønsker dig en rigtig god påske.

Kærligst påskehilsen fra Sara



Foto: Sara B. Hansen


Ingredienser ca. 12 stk.

100 g marcipan, revet
150 g smør eller margarine
1 dl rørsukker
1 knsp. salt
3 æg
1 dl hvedemel
½ dl kartoffelmel

1 tsk. bagepulver
½ spsk.Vaniljekorn (urtekram)


Creme:

1 pose Dr. Oetker Kage mousse -bourbon vanilje.

Pynt:

2 dl kokosmel
Gul frugtfarve
Slikstykker (jeg brugte her orange lakridspinde og chokoladeovertrukne solsikkekerner -  men næbbet kunne nok fint laves af abrikoser og øjne af små rosiner eller andet).



Foto: Sara B. Hansen



Bland gul frugtfarve med kokosflager, og rør, til flagerne er gule. Lad det tørre udbredt på et fad. 
Riv marcipanen, og bland den med smør, rørsukker og salt. Tilsæt æggene et ad gangen og pisk god imellem hver æg. Bland hvedemel, kartoffelmel, bagepulver og vaniljekorn, og rør det i dejen. 
Fyld dejen i muffinforme og bag dem midt i ovnen ved 200° i ca. 20 minutter. Lad kagerne køle af på en rist inden de pyntes.
Tilbered kagemousse efter anvisning på pakken. Kom kagemousse på en sprøjtepose med tylle og dekorer kagerne. Drys dem derefter i kokosflagerne over, mens du forsigtigt drejer kagen rundet henover en bakke eller et fad så du opfanger de kokosflager der drysser af igen. Sæt slik på som øjne og næb.
Foto: Sara B. Hansen
Foto: Sara B. Hansen
Husk at du kan finde mig og følge mig på FACEBOOK hvor jeg også deler opskrifter og ind i mellem laver små temaer eller genopfrisker gode opskrifter herfra mit madunivers :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar