fredag den 19. september 2014

Chili con carne serveret med skyr, chiliolie, jalapenos og ris.


Foto: Sara B. Hansen.
Lækker chili con carne med ekstra grønt i form af gulerod og majs, serveret med skyr, chiliolie, Jalapenos........det er jo bare en ret man aldrig bliver træt af  og som kan serveres med ris, majsbrød, tortillas sågar tacoskaller alt efter humør..... jeg fik endnu en gang brugt lidt af min egen chilihøst, de trives virkelig godt i udestuen.


Foto: Sara B. Hansen.


Ingredienser 6 pers:

1300 g. hakket oksekød (magert)
3 store løg
2 store fed hvidløg
4 gulerødder
1 stor dåse søde sprøde majs
1 dåse kidney bønner
650 ml. tomato sauce /passato på flaske ( koster 5 kr. i Netto for tiden)
2 spsk. Oregano
1 spsk. spidskommen
2 tsk. røget paprika
3 røde friske chilier (hakkede)
Salt og Peber
½ tsk. Cayennepber
evt. 1 tsk. Honning eller sukker

Tilbehør Ris, skyr ,chipotleolie samt jalapenos, bredbladet persille


Foto: Sara B. Hansen.

Svits løg i lidt olivenolie, tilsæt kødet og brun det godt igennem, tilsæt krydderier samt hvidløg,gulerødder majs, bønner og chili og svits det med i 5 min. Hæld tomatpassatoen + lidt ekstra vand (ca 1 dl) som jeg skyllede resten af tomatsaucen ud af flasken med. Lad gerne chili con carnen småsimre i 2 timer.
Kog ris, rør skyr blank og server med jalapenos, chiliolie, skyr.....eller hvad du nu er til.

Find mig også på FACEBOOK:

Foto: Sara B. Hansen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar