fredag den 22. marts 2013

Lakrids Fudge.

Foto: Sara B. Clausen.
Undskyld!! jeg håber I kan tilgive mig at jeg bringer denne opskrift for den er simpelthen urimelig god og så svær at holde fingrene fra. Jeg har altid haft en svaghed for fudge (særlig lakrids) men synes at at den man køber er lidt for hård,tør og gammel. Denne her er så frisk og lækker og næsten smelter på tungen. U will love it.

Jeg har taget udgangspunkt i denne opskrift som du kan finde på Suburban Training en rigtig fin blog. Jeg har dog ændret lidt i den.

Foto: Sara B. Clausen.


Ingredienser til en form på ca. 20x20 cm.

1 dåse kondenseret mælk (Nestle 397 g.)
1 dl. minimælk
450 g. rørsukker
115 g. smør
3 spsk. salty lakridsirup Johan Bulow
4 tsk. fine raw lakridspulver Johan Bulow

Bland kondenseret mælk, smør og sukker samt minimælk og lade det komme i kog. Når det begynder at boble, så skal du røre konstant rundt i 10 minutter. Massen bliver langsomt mere og mere sej. Pas på ikke at få noget på dig da det kan give slemme brændskader.
Efterfølgende kommes det i en skål, der kan tåle varmen, lakridsirup og pulver tilsættes og der piskes i ca. 10 min. Når massen  begynder at samle sig og slippe skålen, skal den over i formen med bagepapir i. Du kan komme lidt husholdningsfilm over og glatte med en ske ovenpå filmen, så overfladen bliver glat. Lad nu køle i køleskab min. 3 timer. Herefter kan den skæres ud i tern.

Foto: Sara B. Clausen.


Find mig også på facebook, hvis du vil have lette opdateringer på mine opskrifter : https://www.facebook.com/pages/Saras-Madunivers/194466280689345

Ingen kommentarer:

Send en kommentar