søndag den 2. september 2012

Pasta med Estragon & pecorino krydrede kalkunboller i tomatsauce.

Foto: Sara
Den her ret er altså super lækker og ret nem at lave. Jeg købte et kalkunbryst og hakkede i foodprocessoren, det fungerede rigtig godt. De får en lækker og let konsistens. Serveret med tripolinepasta som jeg synes ser så fine ud og så holder de lidt på sovsen.

Foto: Sara



Foto: Sara
Ingredienser 4 pers.

Kalkunboller:
6oo. g. kakunkød skåret i tern(fx. bryst)
1 tsk. salt
Friskkværnet peber
3 stilke frisk estragon, bladene
En lille håndfuld persille
150 g. Pecorino
2 æg
2 spsk. mel
2 dl. creme fine 7 %
2 spsk. olie til stegning

Foto: Sara

Tomatsauce:
2 fed hvidløg, revet fint
350 g. solmodne grofthakkede tomater
2 spsk. hakket Estragon
2 spsk. hakket persille
Salt og friskkværnet peber 
1 dl. vand
2 spk. tomatkoncentrat
½ dl. fløde

Bland kalkunkødet med de øvrige ingredienser og blend det i foodprocessoren indtil farsen er glat og lind, det går ret hurtigt.
Lad farsen hvile koldt i ca. 30 min. Formes med en teske til små runde boller som steges gyldne i olien. Sættes til side.

Hak tomaterne groft og kom dem på en pande sammen med hvidløg, krydderurter og 1 dl. vand. Lad simre nogle min. tilsæt tomatkoncentrat og fløde og smag til med salt og peber.

Kom kødbollerne i saucen og lad dem varme igennem i saucen i 4-5 min.

Server med den pasta du foretrækker.

 




 





4 kommentarer:

  1. Det ser ud til at være en god opskrift på de kødboller, men 300 g ost til 600 g kød lyder voldsomt, synes jeg.
    Elsebeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange Tak for din kommentar. Det er en stor fejl som jeg få rettet. Jeg skulle kun have skrevet 150 g pecorino. Brugte ikke parmesan. Men det kan man også gøre, alt efter præference.

      Slet
  2. Det anede mig, så godt jeg spurgte; nu kan jeg roligt gå i gang!
    Elsebeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt sikkert, det er så dumt når man får skrevet noget forkert(prøver ellers meget at undgå den slags fejl)! Jeg havde først tænkt mig at bruge parmesan og ændrede så til pecorino, da jeg havde en rest liggende. Begge dele fungerer formentlig lige godt- men bestemt ikke i større mængde end 150 g.Håber at du vil kunne lide retten.
      Kh Sara

      Slet