mandag den 27. februar 2012

Kyllingeschnitzel med spicy tomatguacamole

Foto: Sara B. Clausen
Endnu en dejlig opskrift som jeg fandt på SÆSON der er altid inspiration at hente. Let og  lækker aftensmad som faldt i god jord bordet rundt. Kan også sagtens fungere som frokostret.

4. personer.
4 kyllingebrystfilleter
50 g. hvedemel
2 æg ( jeg brugte kun hvider)
200 g. grov rasp
salt og peber
lidt chili
olie til stegning

Spicy tomatguacamole:
2 modne avokadoer
1 rød chili u. kerner
1 fed hvidløg
saften af en ½ citron eller lime
½ dl. youghurt naturel
300 g. tomater
1 håndfuld frisk koriander eller persille

Tilbehør:
4 skiver godt Rugbrød ( jeg havde mit hjemmelavede fra forleden )
evt. lidt grønt drys til at pynte med og nogle skiver rødløg ville vist også have været godt!
Agurk i skiver.

Del evt. hver kyllingefillet i to og bank dem flade med en kødhammer (hos mig rakte 3 brystfilleter til 4 personer). Vend kyllingen i mel, sammenpisket æg og til sidst krydret rasp (salt, peber og lidt chili).

Varm olien på en god pande og steg kyllingen gylden, ca. 5 min på hver side.Den skal naturligvis være gennemstegt.

Halver avokadoerne og tag kødet ud med en ske. Flæk chili og fjern kerner og hak den fint. Kom avokado,chili,presset hvidløg,citron eller limesaft og youghurt i en blender, kør den kortvarigt. Den må gerne være lidt grov. Hak tomater og koriander el. persille og vend det i guacamolen. Smag til med salt og peber.

Rist evt. rugbrødet og top med salat, kyllingeschnitzel og spicy tomatguacamole, pynt med frisk koriander og evt. Agurk og rødløg.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar